Ciekawe

W USA nie znają reklamówek

48Views

Jedna z poważniejszych zmian w świecie zakupów w naszym kraju w ostatnich latach dotyczyła samych zakupów tylko pośrednio. Zmiana ta polegała na wprowadzeniu niewielkich opłat za wszystkie plastikowe reklamówki, tak zwane siatki czy też taszki, które do tej pory w hurtowych ilościach dostawaliśmy w sklepach. Efekt takiej zmiany był oczywisty – niemal wszystkie tego typu torebki jednorazowe poznikały ze sklepów. Czy był to fakt dobry, czy raczej coś, na co powinniśmy narzekać? Jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że w USA nigdy czegoś takiego nie widziano nawet na oczy, trudno jest postulować niezbędność plastikowych toreb w naszym kraju.

Poznikało prawie wszystko

 

Wprowadzona zmiana miała na celu osiągnięcie dwóch efektów. Po pierwsze, chciano wyeliminować problem siateczek plastikowych wiszących na co drugim drzewie w każdym mieście i zaśmiecających niemal każde miejsce w całym kraju. Drugim celem było zmniejszenie produkcji takich toreb. Jest ona mało ekologiczna, a głównym surowcem do ich wytwarzania jest ropa naftowa. Ekolodzy od zawsze powtarzali, że lepszym rozwiązaniem są torby papierowe, jakie w USA stosowane są praktycznie od zawsze. Są tanie i proste w produkcji, a do tego ich właściwości ekologiczne są znakomite. Nawet jeśli ktoś po prostu wyrzuci je przez okno samochodu w drodze do domu, pierwszy deszcz spowoduje ich pełną biodegradację.

 

Papierowe może być ładne

 

Co prawda Amerykanie podchodzą do swoich toreb zakupowych w sposób spartański, ale wcale nie musi to tak wyglądać. Na naszym rynku istnieją takie firmy jak Induplo.pl, które z metod pakowania do papieru uczyniły niemalże sztukę. Można wybierać spośród różnych toreb i torebek, pudełek oraz opakowań specjalnego przeznaczenia, na przykład ciekawych pojemniczków na butelki alkoholu. Wszystko może w ten sposób wyglądać naprawdę interesująco.